Otázka na prípadnú ličbu
gabi
Dobrý den Som 25r chlap približne 2roky som užíval pravidelne maryhuanu a tak raz mesačne drogu pervitín .Snažím sa zbavit závislosti aj ked sám neviem či vlastne som závisli alebo nie no po prerušení užívania som sa asi po 1mesiaci vrátil spet k uživaniu maryhuany .Teraz sa mi opet dary byt mimo drog cca 1mesiac no mávam sem tam divne stavy nervozity možná depresie ja neviem.Zaujíma ma či nemožem mat nejako poškodený nervový system alebo celkovo psychyku mavam divne pocity úskosti no nie stále droga ma netahá vobec myslim že natom niesom až tak zle no nechcel by som opet spadnút spet aj ked je to velmi tažke pretože v meste odkial pochádzam fajčí snad už každý a pervitín sa rozmáha rýchlostou svetla je to strašne nakolko už nepoznám ani ludí ktory by aspon nefajcili . Egzistuju nejake tabletky na ukludnenie suvisiace s liečbou drogovej zavislosti ak ano ake napiste mi prosim som sukromny podnikatel som v častom kontakte s ludmi a potrebujem byt v klude ,mam probleb zvládat krízove situácie strašne rýchlo sa rožčúlim a to je zle aj premna aj pre moj biznis ,, niekedy mam problem so spankom bud nemozem zaspat alebo mam tažke noci myslim že to može súvisiet s odvykaním prosim vas napište mi pripadne ak by ste mali nejaku otazku aby ste vedeli presnejšie určit diagnozu alebo lečbu nakolko mam velku snahu zbavit svoj zivot tejto neresti a zit plnohodnotne aj bez drog dakujem Gabi

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, stavy, které popisujete - deprese, úzkosti, změny nálady - mohou opravdu pocházet z určitého zatížení psychiky drogami po několik let. Také to ale může mít jinou příčinu (často jsou takové stavy přítomné v menší míře i před braním drog a jimi se jen utlumí). Na dálku si rozhodně netroufám dělat přesnou diagnózu. Bylo by ale určitě dobré a myslím, že i účinné řešení navštívit ambulantně odborníka, nejlépe psychiatra se zkušeností s léčbou závislostí. Jemu říct, jaké máte problémy, co jste užíval za drogy a s ním pak pracovat na tom, abyste se jednak k drogám nevrátil a jednak se Vaše stavy zlepšily. Možná to bude předpokládat nějakou medikaci, třeba ale půjde spíše o psychoterapii. To se dohodnete spolu.