jana
Dobrý den, mám patnáctiletou dceru přestěhovali jsme se do Prahy a žijeme zde 3roky. S dcerou míváme dost problémy, přisuzovala jsem to puberte. Nastoupila na ekonomické lyceum do prvního ročníku. Nemá žádné zájmy pouze skateboard. Kamarádky také nic moc. Stále s ní řešíme nějaké problémy, kdy chodit a nechodit domu, že se musí učit, nesmí kouřit atd. Včera mě můj otec její děda upozornil jestli náhodou nebere drogy a mě to teprve došlo... Mám strach a vůbec nevím co delat, co říct, jak to zjistit na 100%, kam s ní jít. děkuji Jana

Odpověděl:
Dobrý den, chápu Vaše obavy. Myslím, že byste měla v první řadě s dcerou zkusit promluvit. Říct ji, že Vás napadlo, jestli ty problémy, které jste doposud řešili nemohou mít souvislost s braním drog. Že o ni máte strach, že o tom teď přemýšlíte. Prostě se jí zeptat. Nevím, jestli jste zpozorovala nějaké další věci, které by braní drog napovídaly. To, co popisujte (kdy chodit domu, učit se, kouření), jsou věci, které můžou být jen běžnou součástí puberty, s drogami souviset nemusí. Proto je, myslím, lepší se dcery otevřeně, v klidu, bez obviňování, během delšího rozhovoru, zeptat. Můžete se také podívat na webové stránky www.odrogach.cz, kde je portál pro rodiče - tam můžete najít užitečné informace, co dělat pokud máte podezření, případně popis signálů, které mohou braní drog naznačovat. Možná to nebude třeba, ale v případě potřeby se můžete obrátit na tato zařízení: Prev-Centrum - Centrum poradenství pro mládež a rodiny, Praha 6, Meziškolská 1120/2, tel: 233 355 459 nebo Poradna pro rodiče Kápo, Praha 1, Školská 30 tel.: 739 268 527; 284 825 515. Přeji hodně štěstí.