drogy
tata
Moc děkuji za odpověď . mé dceři je 14 roků a v počítači přímo psala , že si dali žilku ( žiletka,psaníčko) ale bylo jich víc a tak si dali ještě špíček. O otázce drog mluvíme velmi otevřeně , ale holka teď prochází obdobím lásky se svým příbuzným a zřejmě naše vysvětlení , že to nemá budoucnost jí vedli k tomuto kroku. Tomu dotičnému je 20 let. Já se obávám , že právě zkusila drogu jako únik z této situace. Také se obáváme , zda nedošlo k sexu.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud jde o pojem "žilka", jiný pisatel v poradně reagoval na Váš předchozí dotaz a napsal, že žilka je tenký joint (marihuana, hašiš). Pojem žiletka se taky užívá v tomto kontextu. To, že by se jednalo o psaníčko (ve kterém se obyčejně prodávají tvrdé drogy), se mi nejeví jako pravděpodobné. To, co dcera psala, nejspíš znamená, že si společně s několika lidmi dala jednoho jointa marihuany, a protože jich bylo víc, a asi měli pocit, že jim jedna cigareta dohromady nestačí, tak si dali ještě jednu. S největší pravděpodobností se jedná o konopné drogy. Jinak - k ostatním věcem ve Vašem dotazu - takto přes internet nemohu zcela posoudit, jak na tom dcera je, jaký má vztah k dotyčnému, o němž mluvíte, a zda mezi nimi došlo k sexuálnímu styku. Nicméně bych situaci viděla jako poměrně vážnou - dceři je 14, s největší pravděpodobností kouří marihuanu a je tu podezření ze sexuálního zneužití (bez ohledu na to, jaký vzah má dcera k dotyčnému a jestli případný sex proběhl dobrovolně, dceři je pod 15 let a dotyčnému 20 let, jednalo by se tedy o trestný čin). Na Vašem místě bych zvážila, zda by nebylo na místě kontaktovat někoho z odborníků - nejlépe psychologa, který se zaměřuje na dospívající a na práci s rodinou. Myslím, že by to bylo dobré pro Vás, abyste se v situaci lépe zorientovali a mohli se ve spolupráci s odborníkem rozhodnout, jak postupovat dál a jak s dcerou komunikovat. Zatím přeji hodně štěstí a pokud byste měl zájem, mohla bych Vám poskytnout kontakt na někoho z kolegů, kam byste se mohli obrátit (pokud mi napíšete, odkud jste).