katka
dobrý den,chtěla bych se zeptat kde by se daly sehnat podrobnejsi informace o lidech kteri se leci ze zavislosti na drogach.schanim to na projekt do skoly.taky jestli je moznost navstivit nejakou z prazskych leceben nebo center kde by byli ochotno odpovedet na par otazek tykajicich se pacientu.dekuji za odpoved.katka

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nejsem si jistá, jaký typ informací byste potřebovala, možná bych Vás mohla lépe nasměrovat nebo Vám i nějaké informace poskytnout, pokud byste mi napsala víc. Také nevím, kolik je Vám let, na jaký projekt a v rámci jaké školy tyto informace potřebujete. Je potřeba mít také na paměti, že konkrétní údaje o jednotlivých klientech Vám nikde neposkytnou. Napište víc podrobností a něco vymyslíme. Zatím Vám můžu alespoň poskytnout odkaz na tyto stránky - www.drogy-info.cz (Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti), kde najdete řadu užitečných informací a také ke stažení tyto publikace, které se jsou zaměřené na léčbu drogových závislostí: Drogy a drogové závislosti, K. Kalina a kol., Úřad vlády ČR, 2003. Rozsáhlá studijní monografie, která vychází z bio-psycho-sociálního modelu zneužívání návykových látek a shrnuje v širokém multidisciplinárním záběru soudobé poznatky z oblasti drog a drogových závislostí. Kapitoly týkající se přímo léčby najdete na http://www.drogy-info.cz/index.php/pomoc_a_podpora/lecba. Zaostřeno na drogy 2004-05 (číslo 5/2004) (16.9.2004) Páté číslo bulletinu Zaostřeno na drogy r. 2004 má název "Léčba uživatelů drog se závislým chováním se společnosti vyplatí". Ke stažení je elektronická verze ve formátu pdf, tištěná verze byla rozeslána v září 2004.