paní Orlíkové (seminárka)
Z
Dobrý den! Děkuju za tipy.Seminárku dělám do biologie a studuju třetím rokem gympl v Brně. Napadla mě jedna věc,ale nevím,jestli je v mé moci.Ráda bych rozebrala léčbu na nějaké konkrétní,ale samozřejmě anonymní osobě.Jakou závislostí ten člověk trpěl,jaká léčba mu byla naordinována,jak probíhala a jak se vydařila,nebo rozebrat proč selhala.Nevím ale jestli je to vůbec možné a pokud ano,tak kdo by mi mohl tyto informace poskytnout..

Odpověděl: Bára Orlíková
No, ono je to dost těžké, to co máte na mysli. Musela byste udělat v podstatě kazuistiku /odborný popis a zhodnocení/ případu klienta a na to byste s tím dotyčným potřebovala mluvit. Nejsem si jistá, jak byste se jinak k informacím dostala. A nejsem si jistá, jestli by Vám v nějakém zařízení dovolili, byť anonymně, takový rozhovor udělat. Obyčejně berou na stáž studenty VŠ nebo VOŠ nad 21 let a nikomu jinému v rámci nějakého centra moc nedovolí se tam pohyboval a dělat rozhovory s klienty. Varianta, která mě napadá - pokud jde tedy o seminárku z biologie - zaměřit se třeba na zdravotní poškození, které mohou jednotlivé drogy způsobit. Nebo srovnat zdravotní rizika jednotlivých způsobů aplikace. Nebo popsat infekční choroby, které se mohou a jak šířit mezi lidmi, co užívají drogy (informace najdete na stránkách našich i na www.drogy-info.cz a například na www.cecko.cz a www.hiv-aids). Nebo se můžete zaměřit na účinky nepříliš známých rostlinných drog - hodně informací najdete například na www.biotox.cz. Pokud chcete o té léčbě, tak byste třeba mohla zmapovat léčebné možnosti, které by měl závislý člověk ve Vašem kraji nebo městě... udělat takovou síť pro Váš region a třeba i obvolat ta jednotlivá zařízení a zjistit, co přesně nabízí - to by se dalo považovat za miniprůzkum a bylo by to celkem i užitečné, když by se to třeba dalo na nástěnku nebo web školy... Případně udělat něco podobného a zjistit, kde je možné si u Vás v regionu udělat třeba testy na HIV... No zvažte to.