zlobivka
Máte pocit, že K centra dokážou ve spolupráci s rodinou a klientem pomoci k výlečení . Jak postupují nejsou to jen takové kluby, kde se narkomani chodí ukrýt před problémy v klasickém životě. Dcera tam začala chodit, říká, že je to taková klubovna těch co berou. Jaký je postup při práci s klientem?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, záleží na tom, jak které Káčko pracuje. Nemají většinou jednotný přístup ke klientům. Pokud ale vím, v mnohých K-centrech jsou pracovníci schopni velmi dobře pracovat s klientem na abstinenci, pokud ten o to stojí. Pokud ale ne, nechají ho tam chodit právě jen jako do klubovny. Takže rozhodnutí je vždy na straně závislého klienta. Práce většinou spočívá v motivaci k léčbě v některém z léčebných zařízení, tzn. terapeutické komunitě, psychiatrické léčebně nebo ambulantně. Léčba samotná by ale v K-centru probíhat neměla, už proto, že se při jeho návštěvě klient denně setkává s akutně intoxikovanými lidmi (pokud samozřejmě nejsou vyhrazeny určité hodiny jen pro ty, kteří chtějí amstinovat, i to si dovedu představit např. na malém městě).