test
maci
Dobrý den a moc děkuji za odpověď. Se vším co jste mi napsala souhlasím. Je to opravdu tak jak píšete. Že dcera něco bere, jsem zjistila při návštěvě dětské lékařky, která mi na moji žádost test nechala udělat. Doma jsme si s dcerou o tom promlivily a ona slíbila, že toho nechá a že to bylo jen něco na zkoušku. Poznala jsem na ní že se s ní něco děje a navíc se jí dělaly po těle dost ošklivé pupínky. Dcera (16) má partnera (20) a ten na mě nedělá vůbec dobrý dojem a myslím, že od něho všechno pochází. I s ním jsem už hovořila ale asi mě nepochopil. Já ho prostě nesnáším a dcera to ví. Proto si spolu nerozumíme. Nevím jak se k ní mám chovat. Věřím, že z ní není zatím feťačka ale mám hrozný strach.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, to úplně chápu, že máte o dceru strach. Zkuste s ní najít co nejlepší společný způsob komunikace. Bavit se s ní o tom, proč zrovna tenhle partner, proč drogy, jaký k nim má vztah. To všechno pokud možno otevřeně, i když je jasné, že to je někdy hodně těžké. Zároveň by měla vědět, jak moc o ni máte strach, že jste za ni zodpovědná, měla by znát co nejvíc informací o drogách. Co se může stát, když experimenty přerostou v závislost atd. Zkuste k ní být otevřená, ale pokud by se Vám zdálo, že se situace horší, je možné sáhnout i k určitým omezením, např. kapesného, chození ven atd.