ověření tvrzení
Dobrý den. Budu rád, když se vyjádříte k následným citacím: "víte, určitě zase nebudete věřit, ale opiáty jsou co se týče poškozování organismu téměř neškodné, fakt. to proč mají fetáci na heroinu zničená játra a vůbec tělo, to nezpůsobuje heroin, ten kdyby byl 100% čistej, tak by téměř neškodil, za to všechno můžou příměsy, jelikož když si ten feták píchne injekci ve který je 30% heroinu, několik dalších nekvalitně vyrobený opiátů, pár jiných sedativních léků, případně i jedy jako strychnin nebo jed na krysi, tak to zřejmě pro játra nebude zrovna neškodné. věřte mi ale že pokud by měl někdo 100% čistej heroin, morfin, fentanyl, nebo prostě cokoliv a dával pozor na dávkování aby se nepředávkoval, mohl by fetovat klidně 30 let odrána dovečera a zdraví by mu to nijak extra neponičilo..." ... případně: "s tou tolerancí ste mě špatně pochopili, napíšu to sme přehledněji: -člověk jenž umírá de do nemocnice, tam ho daj na lúžko a na bolest mu dávají denně třeba 50mg morfia, což zcela utlumí jeho bolest. kdyby mu v tuto chvíli dali 100mg morfia zabili by ho tím. -tento člověk je v nemocnici delší dobu a tak dávky 50mg morfia pomalu přestávají účinkovat a on začíná cítit bolesti, to je způsobeno tolerancí, která však platí i pro smrtelnou dávku, tudíž doktoři vpohodě můžou zvýšit příděly morfia tomu člověku na 100mg, jemu to nijak neublíží a nebude cítit bolesti. kdyby ale tomuto člověku dali 200mg morfia, zabili by ho. -pokud je pak ten člověk v nemocnici ještě delší dobu, a dávka 100mg přestává působit, zvýší doktoři dávku na 200mg, jelikož smrtelná dávka pro tohoto člověka se zvýšila na 300mg rozumíte tomu už teď? a takhle to můžou ty doktoři dělat do aleluja, jelikož ta účinná i smrtelná dávka se pořád zvyšují jinak co se týče mě, tak já beru drogy jen občas pro spestření, tak 2x měsíčně (především halucinogeny), ale mám je rád a docela se o ně zajímám, co se týče konkrétně opiátů, tak u těch mám zatím zkušenosti pouze s odvary z makovic jinak myslím že zvýšenou toleranci na žádnou látku nemám, to se dostavuje až při pravidelném braní..." V obdobném smyslu - že braní drog není zdaleka tak nebezpečné, jak se říká - se jeden člověk opakovaně vyjadřuje na diskusních fórech...

Odpověděl: Jakub Minařík
Není pravda, že by opiáty byly zcela neškodné. Ale přece jen je jejich toxický vliv - pokud jsou kvalitní, mnohem menší, než například u alkoholu. Z možných negativních vlivů bych vybral, krom závislosti: - třeba zácpy, které mohou vést k poškození trávícího traktu, - retenci moči, která může vést k infekcím močového měchýře - zhoršenou ventilaci plic a pokles výměny dýchacích plynů - zápaly plic, chronická hypoxie, ... S tou tolerancí je to také pravda, jen s tím, že i ta tolerance má někde strop. Málokdo se například dostane na více než 3 g kvalitního heroinu, i když má prakticky neomezený přísun. Taky je k toleranci třeba vědět, že po vysazení rychle klesá a pak vás zabije klidně jen trocha, jako na počátku. Ohledně vašich odvarů z makovic - dejte si pozor. Závislost je potvora a najednou zjistíte, že se vám to vymklo. Nebyl byste první, ani poslední. No, braní drog má svá rizika, stejně jako rychlá jízda autem, nebo nadměrné pití. Podobně jako zmíněné zábavy to funguje tak, že najednou zjistíte, že téhle zdi se nevyhnete a náraz bude dosti bolet. A pak už to nikdy sranda nebude. Jen utrpení.