Absťák
Thiery
Dobrý den, chtěla bych se zeptat můj přítel je závislý...ale chce přestat.Už 4 dny si nic nevzal a zkoušim to s nim hodně zvládat.Má silné absťáky-nevim co mam dělat...jak mu můžu pomoct?Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Dost by mi pomohla informace, co přítel bere a jak jeho abstineční stavy vypadají. Jinak Vám nic moc konkrétního poradit nemohu - fyzické abstinenční příznaky vyvolávají opiáty, alkohol, barbituráty i benzodiazepiny. Problémem ovšem často bývá jednak překonat fyicky nepříjemné stavy, ale i psychické - nutkání užít drogu může být horší než veškeré fyzické utrpení. Pokud máte za to, že je jeho stav zdraví ohrožující, tak neváhejte a volejte záchranku - někdy je nezbytné, aby odvykací stav proběhl pod dozorem lékaře, zvláště pokud se jedná o závislost na alkoholu nebo na uklidňujících lécích (barbituráty, benzodiazepiny). Navíc - překonání abstinenčních příznaků je jen začátek - bylo by dobré, kdyby přítel, pokud zvládne vyabstinovat sám, stejně vyhledal nějakou odbornou psychologickou pomoc, alespoň ambulantní. Jinak je šance na úspěch, co se týče dlouhodobé, abstinence dost malá. Zatím držím palce.