test
maci
Dobrý den. Potřebovala bych vědět kde v Brně se dá nechat otestovat moč, když mám tušení že si dcera něco vzala (drogu). Testovací proužky z lékárny jsou dost drahé a pokud ji chci sledovat častěji, přišlo by mě to na dost peněz.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, testy v lékárně jsou ta nejlevnější varianta, jak zjistit přítomnost drog v těle. Testy v laboratoři Vás budou stát mnohonásobně víc. otázka ale je, k čemu Vám časté testování bude? Je dobré si vždycky předem rozmyslet, co budu dělat s informací, kterou mi test ukáže. Jestliže bude pozitivní, znamená to, že dítě bere dlouho? Nebo že si dalo něco jednou (např. jednou potáhlo z marihuanové cigarety)? To je přeci rozdíl, ale ten nepoznáte, rozhodně ne z testu. Pokud bude test negativní, znamená to pouze, že si dcera nedala několik dní (různě podle typu drogy) před testováním. Jak dlouho jí pak takhle budete testovat? A vyřeší to další problémy které s ní třeba máte? Co to udělá s vaší vzájemnou důvěrou? Vím, že je to spousta otázek, jen Vám chci ukázat, že testy zdaleka nejsou nejlepší metoda, jak naložit s podezřením na užívání drog. Myslím, že lepší je vycházet z projevů a mluvit o nich, tedy pokud např. dcera nechodí domů nebo se ztrácí peníze, je to asi problém nehledě na to, co je příčinou. Snažila bych se tedy řešit to, ať už jsou za tím drogy nebo ne, to stejně dřív nebo později vyjde najevo.