Pervitin 3
Zuzana
Dobrý den, znovu k mé sestře, mamka na ní finančně závislá není, je to přesně naopak, sestra je nezaměstananá, nevím co by dělala kdyby ji mamka u sebe nenechala. Proč si všechno mamka nechá líbit? To je těžké, sestra jí i nám neustále vyčítá, že když je v nouzi, tak se na ní chceme vykašlat a vyhzujeme ji. Druhý důvod je ten, že když bylo mé sestře asi šest, hráli jsme si spolu venku, jedna známá nás poslala odnést jejímu bratru kapky, ten bratr se pokusil mou sestru znásilnit. Matka se otcem si to kladou za vinu, otec nevěří, že by jeho dcera dělala něco špatného a mamka si raději nehcá všechno líbit. Myslím, ež tohle je příčina sesřiny duševní nevyrovnanosti, protisla jsem jí už před lety aby začala navštěvovat psychologa. Myslím, že dlouhodobé užívání mariuhany a posléze pervitinu její nemoc jen vystupňovalo. Mamka si zase plně neuvědomuje, co sestra provádí.O drogách nic neví, nezná nikoho kdo by je bral, snažím se jí vše osvětlit jak jen to jde. Sestra minulý týden prý byl adoma a spala,t ak envím jestli si něco uvědomila a chce skončit nebo jen odpočívá, mě tvrdí že to má pod kontrolou a může si dát jen občas, já ale vím, že mít drogy pod kontrolou nejde.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, chápu, že to je pro dítě traumatický zážitek a je třeba ho i v budoucnu nějak dořešit, ale na druhou stranu sestře myslím ničím nepomůže, když se tím bude omlouvat celý život všechno co dělá. To že Vám vyčítá, že ji vyhazujete a kašlete na ni, když je v problému kvůli drogám, je klasické psychické vydírání, které používá někdy snad každý, kdo bere drogy. Je to snadná cesta, jak se zbavit zodpovědnosti a přinutit okolí aby ji vzalo na sebe. Určitě není dobré na to skočit, protože ani tím jí nepomůžete. Šance na změnu je pro ni v tom, že si konečně uvědomí svou vlastní zodpovědnost za svůj život a za svoje činy a to jde jenom, když se o sebe také bude muset postarat v nouzi. Tím, že se o ni staráte Vy jen prodlužujete její závislost. Možná by bylo dobré, kdybyste s rodiči zašla pro radu k nějakému odborníkovi, aby to slyšeli z nezávislého zdroje, třeba pro ně pak bude taková cesta přijatelnější.