Prosim poradte
Dobry den, nezlobte se na me ale nevim na koho jineho se obratit.Mam kamaradku ktera uz 4 roky bere drogy- s prestavkama.Posledniho trictvrte roku kazdy den.Posledni pul rok nezuju v cechach takze se moc nevidime vim jen co mi rekla ona sama a kamaradi.Ted prijela na vikend za mnou do rakouska a uz byla z fetovana.Sebou si neprivezla nic to vim, nebo aspon doufam.Vcera vecer jsme trochu pily ale byla v pohode,dnes jsem prisla z prace a byly jsme na disce dala si dve vodky a za hodinu na to zacala silet - utekla z auta zacala se mlatit do hlavy a pak mlatit hlavou o zelezny plot.snazila jsem se ji drzet ruce zkrizeny za zady aby si neublizila,ale nevim jestli to byla spravna reakce nikdy jsem nic takoveho nezazila a sama jsem drogy ani nezkousela takze netusim co delat.po pul hodine se uklidnila a zacala plakat a mluvit holuposti ze to nezvladne ze chce umrit.odvezla jsem ji ke kamaradce jeji pritel mi rekl ze vi co s ni delat ze drive taky bral ze se oni postara.Nevim co delat jak ji privezt zpatky do cech mam strach ze dostane zase zachvat a vim ze nebyl jeji prvni.Strasne moc ji chci pomoct je pro me jako sestra.Uz jsem z toho zoufala,poradte prosim.Predem dekuji za ochotu. S.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, chápu, že máte o kamarádku strach. Každý normální člověk by byl v takové situaci překvapený, ne-li vyděšený. Nicméně myslím, že jste udělala dobře, že jste u ní zůstala a nenechala jí v tu chvíli samotnou. Dneska - 4 dny od doby, kdy jste dotaz poslala - bude situace pravděpodobně už jiná. Rozhodně je rozumné se o tom všem, co se odehrálo zkusit pobavit s kamarádkou a hlavně se domluvit na tom, co bude dál. Jestli je v takovém stavu, že není schopná ani ochotná s Vámi komunikovat, je na místě kontaktovat rodinu a situaci probrat s nimi, případně se obrátit na psychiatra. Takhle na dálku se asi nedá doporučit nic jiného. Jestli jsem Vám neodpověděla na to, co potřebujete, napište znovu. S pozdravem, Gabriela Koryntová.