Prosim o radu
nali
Dobry den, moj priatel posledny mesiac kazdy vecer fajci marihuanu. V minulosti bol zavisly na opiatoch a benzodiazepinoch. Problem spociva v tom, ze mam podozrenie, ze opat uziva aj opiaty, preto sa chcem spytat, ci pri fajceni marihuany sa mozu vyskytnut tieto priznaky: zmena psychiky, poskrabavanie sa hlavne po nohach, ale aj po tele, zuzene zornice (ale nie spendlikove hlavicky), neustala malatnost, zaspavanie a kvoli tomu nadmerne uzivanie kofeinu, vybusnot, zacervenanie oci zrejme suvisi s gresom a vyrazne nepametanie si na to, co sa mu povie. Tiez mi prosim odpovedzte, ci sa da z mocu zistit uzitie opiatov a ako dlho po uziti budu este detekovatelne. Dakujem a ostavam s pozdravom

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. To, co popisujete, spíše skutečně vypadá na to, že Váš přítel opět užívá opiáty (zúžené zornice, poškrabávání se, malátnost, výbušnost jsou příznaky poměrně typické pro užívání opiátů a marihuana je rozhodně nezpůsobuje).Testem z moči se opiáty dají zjistit cca 1 - 2 dny. Nicméně bych nejprve s přítelem promluvila a zeptala se ho, jak to tedy s jeho užíváním drog je. V pdostatě si myslím, že ho není potřeba testovat - pokud tento stav, o kterém píšete, trvá delší dobu, tak je poměrně jednoznačné, že opiáty bere. Spíš je potřeba uvažovat o tom, co s tím a zda má vztah, ve kterém žijete, za takovýchto okolností smysl, pokud s tím přítel nebude chtít nic dělat. Zatím držím palce a pokud byste cokoli potřebovala, tak zas napište.