Jak dlouho jeste?
Anci
Chtela jsem se zeptat. Mam kamarada o neco mladsiho naz jsem ja.V cervnu mu bylo 15. Huli. Rano, ve skole o prestavkach, po skole ve skate-parku, kazdej vecer si da speka pred spanim. Uz asi 2 roky. Vypada, ze je furt v pohode, ale uz mu to jde trochu na mozek. A ted obecne: Jak dlouho to muze clovek este vydrzet? Diky A.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Možná nejde ani tak o to, jak dlouho to může vydržet, ale proč se to děje a co tím kamarád řeší. Je možné, že má nějaké problémy v rodině nebo cokoli dalšího... Není samozřejmě v pořádku, aby člověk jeho věku kouřil trávu každodenně a vliv na jeho prožívání, myšlení a chování to jistě má (více se můžete dozvědět například na www.drogmem.cz, v kolonce Memy, Vliv konopí na zdraví), i když na první pohled vypadá, že je "furt v pohodě". Marihuana ale nezpůsobuje žádné tak závažné zdravotní potíže, aby takto nemohl člověk fungovat řadu let. To ovšem neznamená, že si mezitím nemůže způsobit jiné potíže - mít problémy ve škole, v rodině, dostat se do nějakého konfliktu se zákonem. Ovšem pokud s tím nechce nic kamarád dělat ani není nějaký tlak ze strany rodiny nebo školy, který by mu pomohl uvědomit si, že to není tak v pohodě, jak to vypadá, tak s tím asi mnoho neuděláme. Pokud by měl kamarád zájem, můžete mu třeba předat kontakt na naši poradnu nebo můžete napsat, pokud by se situace nějak změnila a můžeme vymyslet, co dál.