laguna
Dobrý den,reaguji na dotaz abstinence.Při ústavní léčbě z heroinové závislosti se dává subutex pár dní a pak se vysadí.Z vlastní zkušenosti vím,že při léčbě doma a stejném prostředí jako jsem brala je krátkodobé užívání subutexu nanic.Je účinnější použít dlouhodobou léčbu a brát třeba jen 1/2 tablety 2mg subut.Člověk se musí naučit žít znovu bez drog,najít zájmy,kamarády kteří neberou.To se nestane po týdnu když jsem brala 5let.Myslíte,že je lepší udržovací metoda než se po 14dnech vrátit k droze a ambulantní léčba?Vůli a podporu rodinou mám.Díky

Odpověděl:
Zdravím Vás, je moc dobře, že neberete věci na lehkou váhu a snažíte se o nich co nejvíce přemýšlet. Zdá se, že jste prošla velký kus cesty - a to správním směrem. Dostala jste se na rozcestí, kde se na subutex můžete dívat ze dvou stran: Buď je to bude pro Vás lék, který Vám pomůže vyabstinovat co nejdříve, nebo to bude další droga ve vašem životě - jakási berlička, se kterou si budete pomáhat jak dlouho budete potřebovat. Z dávky 1mg se běžně na detoxech subutex vysazuje bez velkých abstinenčních příznaků. Pokud máte vůli i podporu rodiny mohla by jste to dokázat i sama. Hezky jste psala o tom, že človek se musí naučit žít bez drog, drogových kamarádů a že si musí najít nový smysl, zájmy a přátele. Bez toho asi začít nový život nejde. A začínat něco nového je vždy jednodušší s pomocí a podporou. Skuste se podívat na tyto stránky: http://www.prevcentrum.cz/ (to pokud byste se rozhodla pro postupné vysazování subutexu) nebo na: http://www.sananim.cz/fcilities.php?id=8 (pokud byste potřebovala pomoct s abstinencí od drog) Držím Vám palce.