Wejunka
Dobry den,ptrebovala bych prosim poradit kluk kteryho mam moc rada uz delsi dobu bere drogy a i si je picha,je mu teprve 15 a uz ma i na obliceji skvrny.....nevim co mam delat chci mu nejak pomoc ale nevim jak,jeho rodice to nejspis vi ale jak je videt asi jim je to jedno!!Je strasne moc hubenej.....porad rika ze uz s tim prestane i sam chce ale nikdy to nedodrzi a navic je v tom sam a nikdo mu nechce s tim pomoc....prosim co mam delat predem dekuji za odpoved!!!!!

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nejvíce záleží na tom, zda s tím Váš kamarád chce opravdu něco dělat - pokud říká, že s tím chce přestat, tak by bylo asi ideální, kdybyste mu pomohla zprostředkovat nějakou odbornou pomoc. Myslím si, že pokud je mu 15 let, bere injekčně drogy, jeho rodina podle Vašeho popisu nefunguje úplně ideálně, tak to asi bez nějaké psychologické podpory a případně navázání kontaktu s jeho rodiči a jejich zapojení do terapie, asi nepůjde. Vy sama mu moc pomoci nemůžete. A také byste měla být dost opatrná - často se stává, že ten, kdo chce druhému pomoci s abstinencí od drog, podlehne drogám taky - ten, kdo drogy bere, ho přesvědčí, aby je vyzkoušel a aby pochopil, jaké to je. Dejte si na to pozor, protože jinak místo jednoho člověka, který potřebuje pomoci, budete dva. A nejčastěji se to stává, pokud máte k dotyčnému hodně blízký vztah... Když mi napíšete, odkud kamarád je, tak bych Vám mohla poskytnout nějaké kontakty, kam se obrátit. Můžete kamarádovi pomoci zprostředkovat schůzku a pak ho tam třeba jít i doprovodit. Zatím přeji hodně štěstí.