známý a drogy
jacky
Dobrý den, mám dotaz na jednoho známého. Jeho cesta s drogami byla poměrně dlouhá a asi dost složitá. Já jsem se mu snažil nabídnout pomocnou ruku s tím, že ho prozatím ubytuji ve svém rozestavěném domě. My bydlíme s rodinou zatím jinde. On má po cca 4 měsících abstinence od drog opět nutkání odjet za svojí přítelkyní, která stále bere drogy (pravděpodobně pervitin). Mám obavy, že i když je přihlášen na terapie a ambulantní léčbu, tak se stejně k tomu vrátí a chuť ho žene pryč. Je možné mu to rozmluvit? Jakým způsobem? Myslím, že jsem použil všechny prostředky, ale asi nic nezabírá. Jeho životní příběh s drogami je skutečně "ukázkový", který by byl na celou knihu. Děkuji, pokud mi budete moci odpovědět. Je to všechno trochu složitější, ale snad jsem vystihl podstatu problému. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, pokud známý chodí na terapii a ambulantně se léčí, má myslím všechnu péči potřebnou k tomu, aby s drogami nadobro skončil. Pokud se mu do toho stále nechce, je to jeho rozhodnutí a bohužel ho od toho asi nezvrátíte. Možná prostě ještě nenastal čas a třeba musí ještě projít jednou, dvěma léčbami, aby pochopil, že drogy už mu nic lepšího nedají. Ale bude to vždycky jen a jen jeho zodpovědnost a rozhodnutí. Od Vás myslím dostal více než velkorysou pomoc, pokud ji zahodí, je to na něm, být Vámi, pomáhala bych mu, pokud bude abstinovat, ale jakmile se přiblíží k drogám, nesnažte se ho z nich tahat proti jeho vůli, protože si jen přiděláte spoustu problémů, vyčerpáte se a stejně to k ničemu nebude. Možná to zní tvrdě, ale opravdu nemá smysl někoho zachraňovat proti jeho vůli.