Alkohol
Lucka
Dobrý den, prosím Vás potřebovala bych poradit ohledně manželova pití. Skoro každý den chodí tzv.na jedno což znamená 2-3 piva, ale bývá z toho někdy pozdní příchod domů. 2x do týdne chodí na fotbal a po něm pravidelně na pivo. Při jakékoliv příležitosti se rád napije a to i tvrdý alkohol a neví kdy přestat, takže pak je mu již jedno co pije. Pokud najde doma láhev čehokoli, stále ji upíjí až ji vypije. Máme dvě děti a na ty občas bezdůvodně řve a nadává jim a to samozřejmé i mně. Občas má také agresivní sklony. Prosím Vás o radu co se s tímto problémem dá dělat.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, záleží na tom, jak se k celé situaci staví manžel. Jestli si své problémy s alkoholem uvědomuje, pak by bylo nejlepší promluvit s ním o možnosti odborné pomoci, třeba ambulantní. Pokud ale nevidí ve svém pití problém, bylo by dobré nejdřív, někdy za střízliva a v dobré atmosféře, s ním probrat, jak situaci vidíte Vy. Zkuste se přitom vyvarovat výčitek a přehnaných emocí, spíše mu sdělte, jak se vedle něj cítíte, jak vnímáte jeho pití a jaké to má důsledky na váš vzájemný vztah a na vztah k dětem. Zkuste se domluvit na společném řešení situace, které by vám oběma vyhovovalo, asi po něm nechtít zázraky (jako aby přestal ze dne na den pít a někam chodit), ale spíše si určit například dny, které bude trávit s Vámi bez alkoholu a naopak ty, kdy půjde za kamarády. Určitě to nebude lehká domluva, ale zkuste nejdřív s manželem o jeho problému komunikovat, než byste z toho dělala nějaké závěry.