Pervitin 2
Zuzana
Dobrý den, děkuji za rychlou odpověd, týkající se mé sestry, která se po dvou letech vrátila z USA a zde opět začala brát pervitin. Vaše rada byla stanovit pravdila, ale sestře je 26 let bohužel nikdy doma žádná pravidla nedodržovala. Já už doma nebydlím, tak mi trvalo trochu déle zjistit, co se děje. Právě ona pravidla sestru velmi dráždí, vždy byla výbušná a nevyrovnaná, muselo se s ní jednat vždy opatrně, ted se to samozřejmě zhoršilo, nyní už je nevyzpytatelná. Mamka už jí nesmí říct, ani aby nechodila po bytě v záblácených botech, vyvolalo to u ní agresivní reakci, boty po mamce hodila, pravidla bere jako schválnosti a komandování matky nepřiměřené k jejímu, věku, má utkvělou představu, že mamka je na ní finančně závislá a tak má prý cituji "držet hubu a krok" zatím jí nepřijde, že má nějaký problém a léčit se nechce, není z čeho. Co máme dělat v tomto případě?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, zní to, jako by Vaši rodinu, a hlavně matku, držela v šachu. je tedy pravda, že je na ní matka finančně závislá, pokud ano, pak se těžko nějaká pravidla stanovují. Pokud tomu tak není a je to opravdu jen její představa, pak si přeci od ní nemusí tohle všechno nechat líbit. Nemusí přeci trpět, aby byl někdo pánem v jejím vlastním domě, aby po ní házel boty apod. Proč tedy tohle všechno snáší? Vím, že by to nebylo lehké, ale dalo by se přeci říct "budeš tady bydlet pouze pokud budeš uznávat naše pravidla". Pokud ne, je dost velká, aby si hledala svoje bydlení jinde. Rozhodně jí to neublíží víc, než když jí necháte dělat co se jí zachce. Tím jí totiž ani trochu nepomáháte, akorát se možná jednou může stát něco mnohem vážnějšího než zablácené boty (vykradený byt, ublížení na zdraví apod.) a všichni pak budou litovat (včetně sestry, až vystřízliví), že nechali situaci dojít tak daleko.