anita
zase ja... ako zistím či som psychicky,alebo fyzicky závislá?ktorá závislosť je ťažšia?...a keď si dám drogu (pervitín teda) nie preto, že to xcem ale preto, že to jednoducho potrebujem,lebo napriklad ma strašne bolí hlawa-ide mi prasknúť,nemožem normálne dýxť,mám pocit že ak si hneď nezakričím tak ma asi roztrhne...mám kŕče,pichá ma v hrudi,proste bolí ma celé telo...potom si dám..a wšetko utíxne...

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Závislost na pervitinu je především psychická. Fyzické abstinenční příznaky, které se objevují například u závislosti na heroinu, ale i alkoholu, se u pervitinu neobjevují. To, co se děje po vysazení pervitinu při dlouhodobém užívání - spavost, velký hlad, je reakcí organismu na předchozí vyčerpání, nikoli projev typického odvykacího stavu. To, co popisujete, pravděpodobně souvisí s intenzivní chutí na drogy a nutkáním drogu užít, stav, který prožíváte, může mít i takovýto psychosomatický charakter - tedy že se Vaše psychické prožívání promítá do fyzického prožívání. Ale také to mohou být i projevy nějakých zdravotních problémů, které pak v intoxikaci pervitinem nejsou pro Vás tak patrné... Každopádně, problémovější je psychická závislost. Z fyzických abstinenčních příznaků se člověk za týden oklepe, zatímco chutě na drogy, myšlenky, vzpomínky, tendence řešit každý problém užitím drogy - to trvá týdny, měsíce a někdy i roky, než se to spraví.