prestreleni
plys
trochu se bojim, ze se nekdo vedle me prestreli a prave ze upadne do bezvedomi, sanitka a tak by bylo akorat hafec problemu. hlavne se bojim o kamose ktery do toho jde poprvy, ja mu to uz nerozmluvim, tak akorat budu vedle nej. a co vim tak alkohol ani travu toho moc nevydrzi, tak si nejsem moc jista. a nechci aby se mu neco stalo. jak dlouho po uziti by se to prestreleni projevilo? a jak tomu kdyztak zamezit? asi dat mensi davku..? kdyz nad tim tak premyslim, tak normalni davka by mu nemela timhle stylem ublizit at vydrzi co vydrzi..?

Odpověděl:
Nevím, jestli Vám v tomto mohu nějak víc pomoct. Odhadnout "rozumnou" dávku u člověka, který má nízkou toleranci na jiné návykové látky je hodně diskutabilní. U pervitinu to platí dvojnásobně - piko je často "řezané" různými příměsemi: prášek na praní, jed na krysy, pozůstatky chemikálií z jeho výroby, a proto se těžko odhaduje čistota pervitinu. Ještě těžší je pak odhadnout jeho účinky. Platí zde univerzální pravidlo: lepší žádná dávka než malá, lepší menší dávka než velká. Pokud se Vám nepodaří kamaráda přesvědčit o tom, aby se pervitinu raději vyhnul, můžete strachu z toho, že se vedle Vás přestřelí, čelit dvojím způsobem: buď si uděláte kurz první pomoci, abyste uměla v takýchto situacích reagovat (v krizovém stavu však záchranku volat musíte!), nebo si jasně stanovíte, že se do těchto situací nechcete dostat a budete se kamarádům, kteří drogy berou, vyhýbat.