délka života
luckakt
Dobrý den měla bych takový dotaz.doufam že mi budete moci odpovědět.chtěla bych se zeptat jestli drogově závislý člověk žije kratší dobu než normální člověk a jestli to tak je opravdu tak asi v průměru o kolik děkuji za odpověd.

Odpověděl:
Dobrý den, studie, které by se týkaly délky života uživatelů drog nemáme k dispozici. Existují ale studie, které se zabývají úmrtností uživatelů drog a ty ukazují, že úmrtnost uživatelů drog je ve srovnání s běžnou populací stejného věku výrazně vyšší. V ČR provedlo takovou studii v roce 2004 Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti. Studie ukázala, že čeští uživatelé drog umírají 7 až 11 častěji, než běžná, stejně stará, populace. Největší úmrtnost je u uživatelů opiátů a těch, co drogy kombinují (umírají 9-12x častěji), uživatelé stimulancií 4-6x častěji než běžná populace. Více informací o této studii můžete najít ve Výroční zprávě o stavu ve věcech drog v ČR v r. 2004 na stránkách Národního monitorovacího střediska www.drogy-info.cz, kolonka publikace.