anita
mám 16 rokov a som zo stredného Slovenska....pervitín som brala už pred 4 rokmi..spolu s marihuanou.Prestala som...bola som čistá približne 2 roky, no teraz asi tak pred mesiacom som do toho zasa spadla...Väčšinou piko šňupem, injekčne len sem tam...Beriem ho v podstate každý deň, niekedy aj viac krát...Posledný mesiac sa mi úplne všetko pokazilo...už mám depresívne stavy-alebo ako to nazvať....strašné hádky doma, s rodičmi,medzi kamarátmi v partii....rozišla som sa s priteľom...problémy v škole..proste úpne všetko na čom človeku záleží...zo začiatku to bolo tak, že ma to strašne sralo...teraz mi to je už jedno....ja mám pocit, že nie je žiadny dôvod pre ktorý mám ráno vstať z postele...neviem nájsť ani jeden...bojím sa že keď sa z tohto dostanem,-ak sa dostanem-tak drogy ostanú ďalej so mnou...to nechcem.,,Ja ich vlastne ani nechcem brať...možno je to zvyk už...že keď je veľký problém, alebo keď neviem ako ďalej-je tu piko...asi platí čo sa v mladosti naučíš v strarobe ako by si našiel...Ja ich už nechcem brať...ale neviem ako a kde začať...

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že je toho asi víc, než bychom mohly vyřešit takto přes internet. Mám pocit, že by bylo nejlepší, pokud byste to mohla probrat s někým z odborníků osobně. Víte, nikdo nezačne drogy pravidelně brát jen tak, zvlášť ne tak mladý, jako jste s tím začala Vy. Většinou jsou pod tím schované nějaké strachy, úzkosti, pocit bezmoci... které se ze začátku daří řešit pervitinem. Jenže to není úplně nejlepší řešení, to je jasné - jenže se z toho pak stává ten zvyk - jak sama píšete "kdykoli nevím, jak dál, tak je tady piko". Můžeme to nazvat i závislostí. Drogy Vám už nic moc nedávají, řešení nenacházíte, kupí se Vám problémy ve vztahu, doma a jistě i jinde a Vy přesto berete dál - to jsou známky závislosti. Začít byste mohla tím, že se rozhodnete pro nějakou psychologickou pomoc. Podařilo se Vám už jednou dva roky abstinovat, víte sama moc dobře, jak je to těžké, a že Vás to může kdykoli zase dohnat. Ta odborná pomoc Vám pomůže se na to koukat trochu jinak, začít řešit ty problémy, které jsou teď pervitinem překryté a lépe se pak vyvarovat tomu, abyste do toho spadla znovu. Zkuste o tom přemýšlet a když byste o to měla zájem, tak napište přesně odkud jste, a já bych Vám mohla pomoci najít nějaký vhodný kontakt. Zatím držím palce a nezoufejte - nikdy není nic tak bezvýchodné, jak to na první pohled vypadá.