Může být gembler?
Kikina
Dobrý den,můj dotaz se týká mého muže,jsem podruhé vdaná a mám dvě děti z prvního manželstí.s druhým mužem mám ročního chlapečka.Nebudu psát důvody mého rozvodu.Ale k věci se současným mužem jsme se vzali asi po 1,5roční známosti.Nyní spolu žijeme čtvrtým rokem.Nevím co si mám o něm myslet postupem času žjištuji že jsem si vzala někoho jiného.Neustále přicházím na různé věci které jsem ani netušila.Je jedináček z dobré rodiny,maminka učitelka,tatínek chemik,on měl být podle něj vyučený,ale je to 4měs.co jem zjistila že není,z učiliště utekl a nějaký čas pracoval u soukromníka.Když jsme se poznali byl zaměstnaný u firmy.V soč.době je bez práce,odešel protože ho firma uháněla o doklad o vyučení který nemá.Jeho problém se týká peněz,Co už se mi podařilo zjistit tak si napůjčoval od zůzných institucí spousty peněz,nevěděla jsem to a možná pokud bych se nepídila tak ještě ted žiji v nevědomosti.Přišla jsem na to náhodou.Ptala jsem se ho kam ty peníze dal a na co je použil ale žádnou uspokojující odpověd jsem nedostala.Situaci se snažíme řešit s jeho rodiči, snaží se finančně pomoci ale já mám obavy že tím že za nej zaplatí dluhy tím nevyřeší jeho problém,a může se stát že dluhy opět nadělá.Nevím co si myslet jak poznám jestli je gembler?Je mu 27let.Také mi jednou tajně vzal platební kartu a vybral z ní 50000Kč.Dokonce i z peněženky se mi ztráceli peníze.Rád si vymýšlí.Mám mu věřit že se změní?Už tu nede jen o mě cítím velkou zodpovědnost vůči dětem,jde tu i o jejich budoucnost.Myslíte že by mu mohl pomoci nějaký odborník?Někdy nevím když spolu mluvíme jestli to co říká je pravda a nebo lež, nebude to dlouho trvat a i já budu potřebovat odbornou pomoc!

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, situace, ve které se v manželství nacházíte, rozhodně není příjemná a myslím, že byste si určitě zasloužila nějakou pomoc zvenčí. Souhlasím s Vámi, že platit za manžela dluhy není z principu příliš dobrý nápad, ale je otázkou, nakolik to chrání Vás a Vaše děti od ještě větších problémů. To je potřeba se rozhodnout, jestli by pak situace byla snesitelná. Ptáte se, jestli může být muž gambler - nezpozorovala jsem ve Vašem dotazu žádnou zmínku o hraní nebo sázení, možná jste na ni zapomněla, možná jde jen o domněnku. Pokud vycházím pouze z toho co píšete, netroufám, si rozhodně říct, jestli jde o patologické hráčství. Také nevím, co na to celé říká on. připadá mi, že za něj hodně Vy i jeho rodiče přebíráte zodpovědnost. Z čeho se chce polepšit, co tedy přiznal? Co pro něj znamená polepšit se? Byl by tedy ochotný vstoupit s Vámi např. do párové terapie, kde byste si problém vyříkali? Je zde mnoho otázek a je těžké z krátkého popisu říct, jestli mu máte věřit nebo ne. Pochopitelné by bylo obojí. Jistě také máte pravdu, že už nemůžete jednat jen sama za sebe. Určitě bych tedy být Vámi vyhledala nějakého odborníka a poradila se osobně, kdy budete moci celou věc lépe vysvětlit a také reagovat na jeho nápady a domněnky.