Verunka
Zeptat se samozdřejmě můžete ptám se proto, že jsme se s přítelem domluvili že mu je udělám protože asi tak před rokem kouřil marihuanu až 5krát denně dnes už to dost omezil ale jak moc to nevím, nejsme spolu přes týden spíš jen o víkendu. Přijde mi že prostě když je s kamarádama, kteří kouří marihuanu musí si dát taky. Ovšem říká, že přestat chce, ale neustále lže... Prostě mu ty testy chci udělat, vždycky řekne, že nehulí, nechci aby mi lhal.... A děkuju za odpověď...

Odpověděl:
Zdravím vás, nu, pokud přítel s tím, že si ho otestujete, souhlasí...Ale na vašem místě bych s tím byla dost opatrná, takováto akce váš vztah asi moc nevylepší. Navíc mi z vašeho dotazu není úplně zřejmé, z čeho usuzujete, že vám přítel lže a že pokud není s vámi, tak dál hulí. No, a také si dopředu promyslete, jak naložíte s výsledkem testu, jaké budou vaše další kroky. (Pokud bude test pozitivní, rozejdete se s přítelem? Nebo mu uděláte "scénu"? A pokud bude test negativní, přesvědčí vás to, že přítel už nehulí a hulit nebude? Nebo ho chcete testovat pravidelně?) Nehledě na to, že tyto testy nemají úplně stoprocentní spolehlivost a mohou vyjít i tzv. falešně pozitivní a pro potvrzení výsledku je potřeba provést přetestování v laboratoři. Asi bych si ještě zkusila s přítelem bez výčitek a poučování v klidu promluvit. Třeba o tom, proč je pro něj marihuana tak důležitá, co mu v životě přináší a jestli existuje něco, co by mu ji dokázalo úplně nahradit... Hodně štěstí.