Pervitin
Zuzana
Dobrý den, má sestra byla závislá na pervitinu, dokonce ho pak užívala nitrožilně, po té odjela do USA, zde byla dva roky a byla čistá, tedy až na občasné užívání mariuhany. V srpnu se vrátila, slibovala hory doly, ale začala znovu vyhledávat své staré známe, přiznala se, že si občas "dá", ale prý je v pohodě, protože předtím už to byly žíly, vím že je jen otázkou času, kdy zase budou. Dá se tomu zabránit? Myslíte že je možné, že i když byla dva roky čistá, tak do toho zase rychle spadne. Navíc si naši matku vybrala jako viníka za všechno, dokonce říká že ona ji nutí to brát. Také jsem se chtěla zeptat, zda je možné, že po dojezdu a následném vyspání strašně moc jí, vím že při pervitinu vzniká nechut k jídlu. Také má neustále nějaké zdravotní potíže, už měla problémy s ledvinami, nyní se střevem. Pořád něco, ale přesto mi nevěří, že je to z užívání drog, myslíte že je? Děkuji za odpovědi.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, bohužel je klidně možné, že i po dvouleté přestávce se sestra k pervitinu vrátí. Může to pro ni být jediný životní styl, který tady v Čechách zná a umí žít.To, že si našla vnějšího viníka, jí to samotné jen zjednodušuje a pro ni ospravedlňuje. Pokud nechce s drogami přestat, dá se tomu asi těžko zabránit, i když je možné "znepříjemnit" jí braní nastavením určitých pravidel vzájemného soužití a komunikace (tedy pokud žijete ve společné domácnosti). To je ale spíš na Vašich rodičích, aby taková pravidla jasně stanovili. Je dobré se o jejich přesné podobě poradit s nějakým odborníkem (pokud byste potřebovali kontakt, napište, kde by to mělo být). Co se týče chuti na jídlo, je to možné. Pokud už je to po dojezdu, má potřebu dočerpat energii, kterou spotřebovala během jízdy na perníku. Je to celkem normální. Co se týče zdravotních problémů, je těžké je jednoznačně svalit na pervitin, nicméně braní rozhodně zdraví nepřispívá, a jesti něčemu určitě ne, pak jsou to zrovna ledviny. Přesnou příčinu by ale musel určit somatický lékař.