styk s klukem,který užívá drogy?
vcelka
Moje sestra přistihla svou dceru,které bude za dva měsíce 18,se stříkačkou údajně Subutexu a začala to řešit psychiatrem,centrem pro drog.závislé a především absolutním hlídáním a zákazem styku se svým přítelem.Ten se již léčil,ale lítá v tom opět a zdroj má od něho.V poradně jí řekli,že si má stanovit pravidla,která má její dcera dodržovat a pouštět jí ven.Samozřejmě,že při první příležitosti půjde za ním s velkým rizikem,že si něco opět dá.Já bych jí zatím nepustila,ale jde o to,jestli to má nějaký efekt.Jaký na to máte názor vy?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, mám na to dost podobný názor jako v poradně. Bohužel totiž opravdu ničeho moc nedocílíte, když bude neteř zavřená doma a nebude nikam smět. Jak dlouho to jde dělat? Kromě toho bude za 2 měsíce plnoletá a klidně Vám může říct, že za ni už nemáte zodpovědnost a není to Vaše věc. Což teoreticky je pravda, na druhou stranu, dokud bydlí ve společné domácnosti, měla by dodržovat její pravidla a režim. Ale naprosto ji kontrolovat asi opravdu není dlouhodobé řešení. myslím, že je dobré předat na ni také část zodpovědnosti za její vlastní život, mluvit s ní o tom, jak si představuje své fungování s přítelem, který je závislý, případně i sebe samotné závislé. Co jí droga dává, co jí bere apod. Ale to jistě už sestra všechno slyšela v poradně. Krátce řečeno, myslím, že základ by mělo být najít nějaký společný způsob komunikace, zákazy na člověka jejího věku příliš neplatí, i když je samozřejmě potřebat to kombinovat, což je hodně těžké.