Magda
Dory den jen bych se chtela zeptat na testy na marihuanu v krvi a moci. Po jak dlouhe dobe se pozna uziti teto omamne rostliny?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, testy na marihuanu se běžně dělají z moči, jsou to ty, které jsou dostupné v lékárnách, z krve je potřeba provádět je v laboratoři. Z moči je užití marihuany rozpoznatelné 1 - 30 dní, výjimečně déle, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do 14 dní - detekce z krve do 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do 10 dní. Je třeba počítat s tím, že volně prodejné testy nemají stoprocentní spolehlivost s tím, že většinou ukáží spíše falešně pozitivní výsledek, tzn. i když člověk marihuanu nekouřil, ukazují pozitivní testy. Je pak dobré výsledek zkontrolovat posláním vzorku do laboratoře, to je ale zase dražší.