exc + antidepresiva
Alu
beru tyden antidepresiva Cipralex 10mg a chci se zeptat, pokud pojedu na party a dam si extazy, jestli mi to muze nak rapidne uskodit..neptam se, jestli si kouli mam davat, nebo ne, ale jen jestli me to nak neublizi a jestli na dojezdu nedostanu nakou desivou depku - malou zvladnu. (na party se chystam za mesic).dekuju za odpoved.

Odpověděl:
Dobrý den, kromě toho, že užívání extáze velmi pravděpodobně naruší probíhající léčbu deprese, kombinace extáze a některých antidepresiv je velmi nebezpečná. Zjednodušeně: MDMA, kvůli kterému se extáze konzumuje, způsobí masivní vyplavení serotoninu z nerovových zakončení (to jsou ty pocity štěstí a radosti po užití), zpravidla se to zhruba den po užití se to vrací do normálu. Pokud se podobné útoky na nervová zakončení odehrávají příliš často, může to vést k depresím (i dlouhodobým), a pokud je toho příliš najednou – může to vést k serotoninovému syndromu. Vzhledem k tomu, že některá antidepresiva také zvyšují hladiny serotoninu, riskujete jejich kombinací s extází právě serotoninový syndrom. Mezi jeho příznaky patří: dezorientace, neklid, svalový třas, zvýšené pocení, zrychlení srdeční činnosti, bolesti hlavy, poruchy svalové koordinace, křeče, poruchy vědomí, únava, vysoká teplota, průjem až bezvědomí. Serotoninový syndrom může skončit i smrtí. Tahle kombinace je opravdu zbytečne riziková, takže nedoporučuji.