Marihuana-policie
Panky
Dobrý den mám dotaz před pár týdny mě chytila městská policie s marihuanou a že mi je 15 tak mi tu trávu vysipaly na zem a zapsaly si mě někam na papír ale na žádnou policejní stanici jsem nešel tak by mě zajímalo jestli když mě chytnou znovu nebo budu mít nějaký vroubek tak jestly to na mě můžou vytáhnout a jestly to maj někde u sebe zapsaný. Předem děkuji za odpověd

Odpověděl:
Dobrý den, váš dotaz jsem předala JUDr.Ing. Heleně Svatošové z Právní poradny A.N.O., která se zabývá právními aspekty drogové problematiky. Zde je její odpověď: "Dobrý den, těžko odhadovat, státní i městská policie někdy skutečně drobné přestupky řeší domluvou, ale také je možné, že věc je předána k přestupkovému řízení u obecního úřadu (či úřadu městské části) nebo orgánu řízení ve věcech mládeže - toto "hlášení" mají strážníci dané jako zákonnou povinnost. Než Vám pak přijde nějaké vyrozumění o řízení či předvolání, může skutečně uběhnout i doba více týdnů. Držení konopí je, jak sám jistě víte, trestným činem nebo přestupkem, a to podle hranice "množství většího než malého". Za to je obvykle považováno množství 20 jointů po 1 gramu při průměrném obsahu THC 1,5%. Podle množství je pak věc posuzována a řešena před obecním úřadem či úřadem městské části (přestupek) nebo před soudem pro mládež (trestný čin). To, že městští strážnící konopí vysypali však spíše svědčí o tom, že věc takto řešena nebude, neboť při vůli zahájit některé z výše uvedených řízení je droga uchována jako důkaz a zpravidla posílána kvůli zjištění obsahu účinné látky k expertize. Nejlepším postupem, jak zjistit, zda a co o Vás uchovává městská policie, je obrátit se na ně s žádostí o informace, jaké vaše osobní údaje zpracovávají, neboť tuto informaci jsou povinni poskytnout (to platí i pro státní policii). Za PPANO, Helena Svatošová"