drogy
máma
Mám silné podezření ,že syn je na drogách.Má spoustu příznaků.Je mu 19 let.Můžu za ním jít s testem na zjištění drog v moči?neskazím tím něco?Máma

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Většinou rodičům testy na přítomnost drog rozmlouvám. Nejsou stoprocentně spolehlivé a navíc prokáží jen to, jestli si člověk drogu nedal během posledních pár dní (kromě marihuany, kdy mohou být positiviní i několik týdnu po té, co si člověk dal naposledy). V tuhle chvíli nevím ani to, o jakou drogu by u Vašeho syna měo jít, ani jestli už jste spolu o tom mluvili a jestli ano, jak to probíhalo a jak dopadlo. Asi jediná chvíle, kdy testy tak trochu "doporučuji" je okamžik, kdy se na testování s dítětem dopředu domluvíte a souhlasí s tím. V tu chvíli je to de facto i pro něj závazek a možná cesta, jak se donutí abstinovat. Než za synem s testem půjdete, zkuste si s ním o tom všem dopředu promluvit. Možná ani nebudou potřeba, kdo ví? A jestli nakonec k testům přistoupíte, pak si dopředu zkuste odpovědět na následující otázky: Proč synovi testy dělám? Co se bude dít, když budou testy positivní? Co se bude dít, když budou výsledky negativní? A zkuste přitom mít na paměti i to, že testy nejen že mapují jen určité období několika dní zpátky, ale k tomu všemu mohou vyjít falešně. Stačí odpověď? S pozdravem, Gabriela Koryntová.