problém marihuana
goldcat
Dobrý den,můj syn má velké problémy s užíváním marihuany.Začínal jako jede z nejlepších žáků na sou,nyní opakuje třetí ročník,z důvodu neustálých absencí.Kolem něj se pohybují pouze tkzv.huliči,kteří tyto skutečnosti necítí,jako problém a neustále mu vnucují pocit,že je naprosto v pohodě a v bezpečí.Já to tak necítím a obávám se,že on také ne,byť to nepřizná.Je totiž introvert,obtížně navazující nové kontakty-takže se neustále stýká s lidmi,které již důvěrně zná.Prosím o radu a pomoc.Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, Je pravda, že pro plaššího člověka je parta, kterou už zná, bezpečná a pak má třeba potřebu se jí přizpůsobit i v takových věcech jako je kouření marihuany. Jestli máte pocit, že s tím sám syn není spokojený, zkuste se s ním o tom bavit, nabídnout mu třeba i jinou zabavu - zaplatit nějaký sportovní kroužek apod. Teoreticky je také možné jít cestou zákazů a příkazů, ale je třeba být v tom opatrná, stanovit například povinnosti doma, pravidla, za jakých dostane kapesné atd., ale také za to nabídnout nějaké ústupky, nebo s ním za to třeba trávit čas tak, jak si to představuje on. Pokud by byl syn ochoten jít s Vámi do poradny, můžete si tam ujasnit různé postoje k marihuaně, spolu s někým nestranným, kdo se v drogách vyzná. Pokud by nechtěl, asi bych ho nenutila, můžete se jít poradit také sama, co a jak dál. Možná by pro Vás také mohla být užitečná internetová adresa www.odrogach.cz, sekce pro rodiče, kde najdete některé praktické rady. ve Vašem okolí můžete navštívit např. toto zařízení: Kontaktní centrum Podané ruce, o.s. Průmyslová 819, Uherské hradiště, 686 01 telefon: 572 540 616