Pomoc
Pivas
Dobrý den, prosím potřebuji pomoct.....je mi teprve 14 let a už půl roku ....asi od března kouřím dříve mi to vůbec nvadilo mám to ráda ale nejvíce mě štvou peníze a nepříjemný zápach z věcí, úst a rukou. Snažila jsem se několikrát přestat šlo mi tl ale vždycky jsem nějak zase začala no a teď chci přestat zas zkoušela jsem to ale zjistila jsem že když si tu cigaretu nedám povraždila byh celej svět prosím poraďte jak snížit chut a přestat už nevím co dál rodiče to neví bylo by už po mě

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, závislost na cigaretách je jedna z nejsložitějších na odvykání. že to vůbec není lehké by Vám potvrdili tisíce lidí, kteří každý rok několikrát přestanou a zase začnou. Je to z velké části také otázka vůle. Zkuste si říct, co Vám cigarety dávají a co naopak je na nich špatné. To dobré pak zkuste hledat i někde jinde, bez cigaret. Také je dobré vyhnout se určitým situacím, např. když o pauze na oběd jdou spolužáci kouřit, zajděte si radši na tu chvíli například koupit svačinu nebo tak něco. Co se týče nervozity, jde hodně o zvyk, musíte počkat, až nikotin z Vašeho těla vyprchá, což bude pár dní, nanejvýš týdnů, pak už byste tak nervózní a podrážděná být neměla, spíš Vám bude pořád "něco" chybět. A to je na delší dobu, ale také se to dá překonat. Čím dřív, tím to půjde snáz. Zkuste se ještě podívat na některé stránky o odvykání kouření, jako např. www.dokurte.cz .