najit vuli2 (pro Gabrielu Koryntovou)
pajka
Dobry den, Vazena pani Koryntova, moc vam dekuji za odpoved. Nyni se mi naskytla moznost byt nejaky cas u znameho na chate. Nebudu tam sama, bude tam jeste jeden clovek, ktereho znam (nepotyka se s zadnou zavislosti). Doufam, ze se mi tam podari, srovnat si v hlave myslenky, trochu se uklidnit a zvazit moznosti, ktere mam. V kazdem pripade bych rada navstivila nejakeho odbornika, jsem z Prahy, pohybuji se na Praze 3 a 6. V dobe, kdy jsem brala, jsem navstivila "K centrum", jednalo se ale o vymenu jehel apod., ne o psych. pomoc. Proto bych moc rada, kdybyste mi poradila kam se obratit nyni, kdyz potrebuji pomoc psychologa, treba v najakem stredisku Sananimu? Je mozne ve chvili krize volat i na vasi poradenskou linku? Nebo je urcena spis na info, kam se obratit? Dekuji, Pajka

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Pajko, bohuže ljsem se k odpovědi nedostala dříve, takže počítám, že už máte víkend za sebou. Nevím, jestli už některé informace nebudete teď považovat za zbytečné, ale pro jistotu: poradenská linka SANANIMU funguje v pracovní době K-centra, tj. SO, NE, PO 13-20, ÚT-PÁ 9-20, tel.č.283872186. Můžete tam volat v momentě, kdy potřejete poradit, kam se obrátit, ale i v situaci, kdy potřebujete pomoci utřídit si myšlenky, nebo jste v krizi. Ale telefonní kontakt, stejně jako internetový, nenahradí kontakt osobní. Psala jste, že uvažujete o tom, že byste zašla za psychologem. S tím můžu jenom souhlasit. Možností je víc - záleží na Vás: 1. můžete zajít do AT poradny. Na www.drogy.net pod odkazem "kontakty" najdete snadno kontakt na AT poradny ve Vašem okolí. 2. do K-centra. Ideální je se dopředu objednat, abyste nemusela čekat mezi těmi, kteří si tam přijdou vyměnit stříkačky. 3. nebo třeba do Denního stacionáře. Denní stacionář nabízí motivační skupiny pro lidi, kteří se snaží abstinovat. Scházejí se nezávazně v úterý a ve čtvrtek od 10:30 asi tak na hodinu. Lepší by ale bylo si tam zavolat a zjistit aktuální informace, tel.: +420 220 803 130,+420 220 800. Denní stacionář je v Holešovicích kousek od Strossmayerova náměstí, ulice Janovského 26. Kdyby se Vám nezamlouvala ani jedna z možností, nebojte se zeptat třeba v AT poradně, koho by Vám doporučili, a nebo se znovu ozvěte. Držím Vám palce a budu ráda, když dáte vědět, jak to dopadlo. S pozdravem, Gabriela Koryntová.