Farmaceutika
Rasputin
Dobrý den, je spousta lidí, kterým pomáháte (ačkoli máte jistě vlastní problémy a trápení) a to opravdu obdivuji. Leč se musím postavit na stranu druhou a to na stranu těch, kteří potřebují Vaši pomoc. Můj přítel už pár let bere den co den Tramal. Chce přestat, jednak kvůli mě, jednak kvůli tomu, že si ve svém stavu nedokáže udržet práci. Všechno by bylo v "pořádku" , ale on chce přestat najednou a já se bojím že to nezvládne. Mohli by jste mi poradit jak bych mu mohla pomoct, kdyby se něco stalo? Děkuju za Váš čas, moc si toho cením Věra

Odpověděl:
Dobrý den, odpovídání do poradny je součástí naší práce, takže je všechno v naprostém pořádku:). První, co mě zaujalo je, že píšete, že chce přítel přestat kvůli Vám. Když slyším o takové motivaci, tak většinou zpozorním. Dokud není člověk přesvědčen, že abstinence je to nejlepší, co může udělat pro sebe, nemá zpravidla dlouhého trvání. Na to jste se však neptala, a tak k tomu tramalu. bohužel jste nenapsala, na jaké je Váš přítel dávce. Tramal by se měl vysazovat poměrně zvolna. Při náhlém vysazení se může připravit na velmi nepříjemné a silné abstinenční příznaky. Ideální by bylo, kdyby si šel lehnout na týden na detox nebo kdyby se alespoň poradil s lékařem. Další možností je osobní (jste-li z Prahy) nebo alespoň telefonická konzultace v CADASU (Centrum ambulantní detoxifikace a substituce) tel. 222 924 245. Volejte nejlépe v úterý nebo ve čtvrtek. Hezký den!