najit vuli
pajka
Dobry den, 6 let jsem brala (snupala) pervitin. Predtim jsem byla zavisla na alkoholu. Pak jsem bez pomoci 2 roky byla temer cista (1x za 3 ci 4 mesice jsem si snupla pervitin), ovsem opet jsem v te dobe hodne pila alkohol. Pred rokem a pul jsem zase zacala brat, nyni uz jsem si pervitin pichala. Od dubna do dneska jsem pervitin ani jinou tvrdou drogu nemela. Az do dnesniho dne, kdy jsem si snupla pervitin. Jsem v tizive existencni situaci - nemam uz rodice, jsem bez stale prace a ode dneska i bez bydleni, tento mail vam pisu od sousedky. Mam strach, abych znovu nezacala brat. Nechci brat ani se upijet, ale bojim se, ze to nedokazu. Zvlast nyni, kdy jsem se octla v teto tezke situaci... citim jak mi slabne vule. Poradte prosim, kam se obratit o radu a pomoc - napr. psychologa?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Určitě bych Vám doporučila kontaktovat nějakého odborníka. Nebudete s problémem sama a budete moct s někým v klidu probrat a zmapovat Vaši situaci. Zjistíte, jaké máte vlastně možnosti - třeba ohledně bydlení, nebo získání nějaké finanční podpory od státu. Případně byste se mohla zeptat i na možnosti léčby. Byla už jste někdy v kontaktním centru? A co ten psycholog? Už jste s nějakým byla v kontaktu? Byla jste třeba na úřadě práce, sociálce apod.? Co příbuzní? Máte pravdu v tom, že velkou roli při abstinenci, hraje i pevná vůle. Na druhou stranu to vypadá, že v tuhle chvíli je toho na Vás opravdu hodně a riziko relapsu se tím podstatně zvyšuje. Jestli víte, kam se můžete v okolí obrátit, určitě to udělejte. Jestli nevíte, napište, odkud jste a my Vám poradíme, kam se obrátit. Zatím Vám držím palce.