Přítel alkoholik
Dandule
Dobrý den,žiji již 6let a přítelem který je alkoholik,tvrdí,že má alkohol pod kontrolou a když bude chtít přestane,ale zatím to vydržel asi 2 měsíce a to pil doma pivo,ale neopíjel se do němoty jako jindy.Můžete mi poradit, jak postupovat,aby se mohl léčit, nejlépe v léčebně, pokud by stím dobrovolně souhlasil?Kam se napřed obrátit.Obávám se,že ambulantní léčbu by nezvládl a i např. antabus by se snažil přepíjet.Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, opravdu je prvním předpokladem, že se přítel bude chtít léčit, bez toho to půjde těžko. Pokud nepřipadá v úvahu ambulantní léčba, je pak možnost nastoupit na AT oddělení (alkohol,toxi) spádové psychiatrické léčebny, tzn. tam, kam patříte podle místa bydliště. Pokud budete potřebovat, napište oblast a já Vám pošlu kontakt. Pak je také možnost léčby v PL Červený Dvůr, v Jižních Čechách, která trochu vybočuje svým režimem, napůl vedeným jako v terapeutické komunitě. To znamená, že je zde určitá samospráva vedená pacienty, ne vše je jen v rukou lékaře. Tam jsou přijímáni pacienti z celé republiky, někdy je ale třeba chvíli počkat, než se uvolní místo. Zkuste zvážit tyto varianty, pokud byste potřebovali více informací dejte vědět.