Halucinogení drogy
Škatule
Dobrý den, chci se zeptat jestli může mít užití halucinogení drogy - např. Lysohlávky, Šalvěj...nějaké trvalé psychické následky..může se z toho člověk třeba zbláznit, nebo se "neprobrat" do reality? Nebo nějaké jiné psychické poruchy? Někde jsem slyšela, že halucinogení droga může vyvolat skryté psychické nemoci...co je na tom pravdy? Děkuji moc za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Halucinogenní drogy jsou poměrně nevyzpytatelné co se efektu týče, mají poměrně razantní a předem neodhadnutelný účinek. Mohou způsobit jednak velmi nepříjemný stav při intoxikaci (tzv. bad trip), který může v některých případech přetrvávat i po odeznění intoxikace. Halucinogeny skutečně mohou vyprovokovat duševní onemocnění - depresivní, úzkostné i psychotické stavy, buď přechodného, ale bohužel někdy i trvalého charakteru. Pokdu byste o tom chtěla vědět víc, tak si můžete přečíst texty o halucinogenech na těchto stránkách a také rubriku psychická onemocnění pod kolonkou Drogy a nemoci.