odmítání léčby
elis
Zdravím Vás, sourozenec má problém s alkolem, pije již několik let. v poslední době se to však vystupňovalo. On sám si tuto závislost nepřipouští. Dobrovolně nechce nastoupit léčbu. Jde o mladého kluka, jak mu pomoci a motivovat ho k léčbě a vyléčení. v těžké opilosti má tendence fyzický napadat blízké, občas se ztrácí věci. Prosím o radu, případně kontakt na někoho kdo by mohl pomoci. Děkuji.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Abyste mohl/a někomu pomoct, je potřeba, aby si nejprve on sám přiznal problém a chtěl ho řešit. To ovšem není případ Vašeho bratra. V tuhle chvíli jste to Vy, kdo má problém s bratrovým pitím. V tuhle chvíli je na místě dohodnutí pravidel a jejich důsledné dodržování (ideálně v rámci celé rodiny). Určitě by nebylo na škodu zajít si o tom všem popovídat s odborníkem do nějaké poradny. Zmiňujete se o tom, že byste měl/a zájem o kontakt na někoho, kdo by mohl pomoci. Bohužel ale nepíšete, odkud jste. Nicméně můžete se obrátit na tzv. AT poradnu - v každém větším městě by nějaká měla být. A nebo se podívejte na www.drogy.net pod odkaz v pravém sloupci "kontakty". Pak už jen zadáte kritéria do vyhledávače. Držím Vám palce, přeju hodně trpělivosti, důslednosti a sil. Kdyby něco, ozvěte se znovu. Zdraví, Gabriela Koryntová.