Alkohol
Míša
Dobrý den, už hodně dlouho piju alkohol. Od 14 let, uz 3 roky. Dnes uz je to denne, aspon 5 piv, jindy zas 1 vino a jindy jeste vic. Ale je to denne! Je to cim dal tim horsi. Ve skole mam problemy a nemam to tam rad. Mam problemy se spoluzakama a ostatnima a resim je alkoholem. Casto mam deprese a sem nastvanej. V zahranici na vymennym pobytu jsem prozil silnou uzkost a abstinencni syndrom po alkoholu. Mel jsem hrozny stavy, poprvy jsem videl v zrcadle rozsirene zornice, pak sem mel tachykardii, hypertenzi, tlak 200, pocity buseni srdce a uzkosti z ostatnich lidi, videl jsem na ostatnich rozsirene zornice a bal jsem se jich co to mohlo znamenat? Dnes uz je vse ok, ale jeste mi nekdy i casteji vadi pohledy lidem do oci, nelibi se mi to. Jsem urcite zavisly na alkoholu, ale nechci se lecit... je to divny, ale nejak sem si na to uz zvyk. Nedokazu si to predstavit bez alkoholu. Piju i po ranu, nejdrive 1 pivo, behem skoly 1 - 2 a po skole i do opilosti....je to fakt casty a co bych mel delat? Do lecebny nejdu! Dale kdyz se divam do oblohy tak vidim poletujici kousky, jakoby nitky bile, castecky.......nejspis to souvisi s alkoholem co to je? Dekuji za rady moc.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, to je těžké Vám cokoli na tohle napsat. Na jednu stranu říkáte, že Vám v tom není dobře, máte stavy, které Vám nejsou příjemné a nevycházíte s lidmi a škola Vás nebaví. Na druhou stranu radikálně odmítáte změnu, "nějak jste si zvykl" a vypadáte v tom celkem spokojeně...až na ty stížnosti. Musíte se tedy rozhodnout, jestli Vám pití vadí nebo ne, pak teprve má smysl jakákoli rada. Osobně si myslím, a je to opravdu jen dojem z té trochy, co píšete, že mnoho z projevů, které popisujete nemá ani tak za příčinu alkohol, ale spíš úzkost a zneužívání alkoholu je pak možná spíše důsledek, aby jste úzkost zmírnil. Myslím, že kdybyste řešil své špatné psychické stavy, to, že Vám není dobře mezi lidmi, možná byste pak nepotřeboval tolik pít. Když tedy nechcete do léčebny, co zkusit ambulantního psychiatra a říct mu o svých pocitech a problémech, proč kdy a jak pijete atd.? Nebo si budete dál namlouvat, že Vám to takhle vlastně vyhovuje?