Absces
Jagwa
Chtěla bych se zeptat na to co se může stát. Může se to zanítit? Dá se něco udělat když se mi "povede"? A jaký jsou účinky pervitinu, když se dá tekhle špatně? Ten účinek nastane nebo ne?

Odpověděl:
Máte pravděpodobně ma mysli situaci, kdy si "dáte vedle". Riziko vzniku abscesu je v tomto případě poměrně značné. Absces je ohraničený zánět - zarudlá boule plná hnisu, která bolí na dotek a je horká. Často se objevují i horečky. V takovém případě je nejlepší řešení navštívit lékaře. Absces se léčí zpočátku višněvského balzámem (višňákem) - mast, která "vytáhne" hnis z rány. V pokročilejším stadiu je však třeba absces rozříznout a vyčistit. Zanedbaný absces může přerůst ve flegmónu - otravu krve. to znamená, že se vám do té doby ohraničená infekce začne šířit po končetině směrem k srdci. Člověk u toho mívá velmi vysoké horečky a je to dost bolestivé. Neléčená flegmóna může skončit amputací končetiny nebo dokonce smrtí. Vzniku abscesu se dá předcházet především tím, že budete dbát na maximální čistotu při aplikaci. Místo aplikace je třeba očistit alkoholovým tampónem nebo jinou dezinfekcí a k aplikaci používat zásadně čistou jehlu (myslím tím používat každou jehlu pouze jednou). Po aplikaci je dobré ranku pevně stisknout kouskem jakéhokoli suchého tampónu (buničina, papírový kapesník, náplast). Při péči o žíly je zásadní střídat místa vpichu - nedávat si do jednoho místa, aby se ranky stihly hojit a žíla neztvrdla. Potom byste si něměla dát vedle. Ještě odpověd na Vaší poslední otázku: Účinek pervitinu ucítíte určitě taky, jen nájezd bude pozvolnější.