jedlička
Dcera si píchla pervitín niktrožilně, říká, že ho předtím v období 14 dnů zkusila ještě kouřit a sňupat. říká, že má vše pod kontrolou, ale nevěřím ji, že je to jen otázka těchto pár dnů. Jeden z jejich známých mi řekl, že to trvá již delší dobu odhadem asi půl roku i více. Postupem času se dovídám další různé informace , které mi dávají obraz o tomto neutěšeném stavu. Dcera nepracuje, má spoustu osobních problém, třeba jako neukončení vzdělání, rozchod s partnerem, nezaplacená pokuta, neustálé lhaní, občasné krádeže peněz. Už ji nedůvěřuji, ale nechci ji nechat bez pomoci. Zařídila jsem soukromou konzultaci u odborníka, koupila jsem si testy na moč, ale pořád nevím jak se zachovat, aby si uvědomila vážnost její situace.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Obávám se, že to, co popisujete, nevypadá na situaci, kdy by dcera vyzkoušela drogy v posledních čtrnácti dnech, ale skutečně to spíš bude delší doba. Především neukončená škola, krádeže peněz, lhaní a nezaplacené finanční závazky. Myslím, že jste udělala velmi dobře, že jste domluvila konzultaci u odborníka. Nevím jen z Vašeho dotazu, zda jste ho domluvila pro dceru nebo pro sebe. Každopádně, pokud by dcera k odborníkovi odmítala jít, tak by bylo na místě, abyste odbornou pomoc využila Vy, abyste se v situaci mohla lépe zorientovat, získala potřebné informace a podporu a mohla se lépe rozhodovat, jak postupovat dál. Pokud byste mi napsala, odkud jste, mohla bych Vám i doporučit nějaké kontakty na kolegy, které osobně znám a kteří se věnují přímo drogové problematice. Zatím přeji hodně štěstí.