exekuce
Zdena
Jak se mohu bránit v případě exekutorů, kteří by přišli ke mně do bytu, kde má můj syn (bere drogy a má nesplacené dluhy) trvalé bydliště?Syn se doma nezdržuje a nic z věcí v bytě mu nepatří. Děkuji.

Odpověděl:
Zdravím vás, vzhledem k tomu, že váš dotaz je právního zaměření, kontaktovala jsem JUDr.Ing. Helenu Svatošovou z Právní poradny A.N.O., která mj. poskytuje právní poradenství i rodinným příslušníkům závislých. Tady je její odpověď: "Dobrý den, pokud Vám exekutoři zabavili Vaše věci, je třeba podat vylučovací žalobu k soudu a prokázat tam, že věci patří Vám. Tato se dá prokázat nejen různými doklady k věcem, ale i svědecky. Stejně tak podpoří prokázání faktu, že jde o Vaše věci, když se prokáže (opět svědectvím sousedů, pošty apod.), že syn se v bytě fakticky nezdržuje a nemá tam žádné věci. Pokud Vám zatím exekutor věci nezabavil, doporučuji písemně mu oznámit, že syn v bytě nebydlí a nemá zde žádné věci a údaj o trvalém pobytu tam má jen formální a odeslat doporučenou poštou na adresu exekutora. Pravděpodobnost, že tento pak přistoupí k zabavení Vašich věcí a Vy je budete muset vymáhat zpět prostřednictvím vylučovací žaloby, se tímto zmenší. Za PPANO Helena Svatošová"