jsem zoufalá
desi
DOBRÝ DEN,JSEM RÁDA,ŽE JSEM NĚCO TAKOVÝHO NAŠLA NA INTERNETU.JÁ PROBLÉM NEMÁM,ALE MŮJ BRÁCHA.UŽ DLOUHO HO PODEZÍRÁME ŽE BERE DROGY.ZTRÁCELY SE DOMA PENÍZE I CENNÉ VĚCI,ALE VŽDYCKY MĚL NĚJAKOU VÝMLUVU,ŽE MĚL DLUHY A PROBLÉMY S KARTAMA.JÁ MU TO NIKDY NEVĚŘILA NAŠI TAKY NE,ALE NEDALO SE TO DOKÁZAT,ALE TO JE TED JEDNO.V PÁTEK SE TÁTOVI ZTRATILA VELMI DRAHÁ KYTARA,KTEROU ON DAL DO ZÁSTAVÁRNY.OTEC HO UŽ VYHODIL Z BYTU,ALE V NEDĚLI V NOCI SE VRÁTIL,A PROSIL O ODPUŠTĚNÍ.TED BYDLÍ ZASE DOMA,ALE POD PODMÍNKOU,ŽE PŮJDE NA KREV ATD.VČERA NECHTĚL JÍT,PRÝ ŽE RADŠI PUDE ZASE PRYČ.BOJÍ SE,TO VÍME.CELÝ DEN SPÍ A MY NEVÍME CO S NÍM,JESTLI HO NĚKAM MÁME ZATÁHNOUT NÁSÍLÍM.NAŠI JSOU NA NERVY JÁ TAKY MÁM DĚTI A NEDOKÁŽU NA NIC JINÉHO MYSLET,JAK MU POMOCT.NA NĚM JE VIDĚT,ŽE HO TRÁPÍ CO S NÁMI DĚLÁ,ALE ASI JE TO SILNĚJŠÍ.VČERA V NOCI K NÁM PŘIJEL TÁTA CELÝ VYSTRAŠENÝ A UBREČENÝ,NÁHODOU MU V KOUPELNĚ NAŠLI DROGY BYLY UKRYTY VE VANĚ,ONA TOTIŽ NEDÁVNO SPADLA KACHLIČKA.BYLA TAM INJEKCE,HEROIN CCA JAKO MALIČEK NEHTU,CIGARETA MARIUHANY,A NĚJAKÉ DVĚ TABLETY PSANÉ AZBUKOU.JE TO OPRAVDU ŠOK,PROTOŽE JSEM SI MYSLELA,ŽE TO KOUŘÍ A TOHLE MI PŘIPADALO JAKO ZLÝ SEN NEBO V TELEVIZI.PRÝ MU TO UKÁZALI,A ON SE ROZBREČEL.DNES OTEC S NIM CHCE JÍT K PSYCHIATRII,ALE JEŠTĚ NIC NEVIM.JDE TU O JINOU VĚC ALE,MYSLIM SI ,ŽE TOHO CHCE NECHAT,JE TO NA NĚM VIDĚT,ALE ASI SE BOJÍ,NEMÁ ASI NA TO ODVAHU.MÁMA CHODÍ DO PRÁCE A OTEC ZÍTRA NASTUPUJE DO ZAMĚSTNÁNÍ,KTERÉ JE PRO NĚHO DŮLEŽITÝ.CO MÁME DĚLAT,ABY JSME HO NENECHALI SAMOTNÝHO,POTŘEBUJE DOHLED A POMOC.A NAŠI ZASE TU PRÁCI.VÍM,ŽE EXISTUJÍ PRÁŠKY KTRERÉ NAHRAZUJÍ DROGU A ČLOVĚK PODSTUPUJE DETOXIKACI.VÍC O TOM NEVIM JEN DOMĚNKY.JAK JE TO PROSIM S LÉČEBNOU,ALE POD DOHLEDEM,ABY HO TO TŘEBA NELÁKAKLO ODEJÍT,S TÍM,ŽE TO NEZVLÁDNE A ZNOVU DO TOHO SPADNE.PROSIM VÁS O POMOCNOU RUKU.DĚKUJI

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, chápu, že Vás celá situace trápí. Nicméně pomoc bratrovi můžete jedině tehdy, když on sám bude o nějakou pomoc stát. Rozumím i tomu, že máte pocit, že pomoc potřebuje, obzvlášť, když přijde domů a prosí o odpuštění, ale nenechte se přesvědčit pouhými slovy. Jestli chce opravdu něco dělat, ať se třeba na začátku aspoň obrátí na nejbližší kontaktní centrum. Domluvte se s ním, že si zkontrolujete, jestli tam byl a na čem se domluvili a dohodněte se na tom i s tím kontaktním centrem. Zkuste být teď jako rodina jednotní a konrétní v tom, co po bratrovi chcete. Dejte mu jasné podmínky, za jakých může být doma a buďte v tom DŮSLEDNÍ. Ptáte se na to, jestli mají jít rodiče do práce a nebo místo toho hlídat doma bratra. To není jednoduché rozhodnutí, ale na druhou stranu věřte tomu, že jestli sám bratr nechce něco měnit, pak ho neuhlídáte. Ptáte se na to, jak je to s léčebnou, jak s detoxifikací atd. V tuhle chvíli to asi nemá cenu řešit takhle přes internet. Doporučila bych Vám, podobně jako bratrovi, ozvat se do nejbližšího kontaktního centra. Můžete tam jít sama, nebo i celá rodina. Záleží na tom, jak se domluvíte. Všechno Vám tam jistě rádi vysvětlí. Vzhledem k tomu, že nevím, odkud jste, nemůžu Vám dát konkrténí číslo. Ale jestli chcete, podívejte se na www.drogy.net pod kontakty. A kdybyste neuspěli, ozvěte se a něco najdeme. S pozdravem, Gabriela Koryntová.