Kde si můžu nechat udělat test na užívání drog?
emil
Jsem rodič a mám podezdření,že můj syn občas požívá nějaké drogy.Tvrdí ale že nic nebere a je i ochoten si nechat udělat test.Jsme ale z malého města a chtěli bychom anonymně.Kde v Brně se dá takto anonymně testovat?Je mu 15 let a nechcem nic zanedbat.Děkuji za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, anonymní testy na přítomnost drog v moči s můžete udělat doma - koupíte je totiž volně v lékárně. Multipananel stojí do 200,-, na jednu drogu kolem 100,-. Nicméně takové testy zmapují pouze dobu maximálně několik dnů zpátky, u marihuany více - ale vždycky záleží na intenzitě užívání, kvalitě drogy atp. Navíc takové testy nejsou 100% spolehlivé a mohou vyjít falešně. Jinou - o poznání spolehlivější metodou - jsou testy z krve. Ty by Vám řekli, jestli měl syn v době braní krve drogu v těle (musel byste mu jí vzít ideálně v ten den, kdy máte pocit, že je pod vlivem). Takové testy jsou velmi spolehlivé, ale také drahé a nejspíš je už nepůjde udělat anonymně. Kdyby Vás zajímalo, kde lze takové testy zařídit, pak bych Vám doporučila obrátit se na Kontaktní centrum Azyl (tel.543 249 343). Většinou se snažím rodiče od podobných akcí, jako jsou testy, odradit. Přeci jenom je jejich výpovědní hodnota značně nejistá. Jednou negativní testy ještě neznamená, že dítě nic nebere a positivní zas nemusí znamenat, že dítě bere denně a je závislé. K tomu mě napadá otázka: Co budete dělat, když budete vědět výsledek? Co když bude negativní? Co když bude positivní? Dobré bývá v podobných situacích pracovat na tom, co Vám vadí na chování Vašeho dítěte. To je něco, co je evidentní. Můžete se zkusit domluvit na pravidlech, jak budete doma fungovat. A když říkám domluvit, pak by to nemělo být tak, že jedna strana si nadiktuje, jak to bude, ale společně si dáte tu práci a najdete kompromis. V tuhle chvíli toho o Vás vím příliš málo. Nevím, z čeho Vaše podezření pramení, jak doma fungujete, co jste zatím zkoušeli atd. Kdybyste chtěl napsat víc a nebo stál o kontakt na nějakou poradnu, obraťte se na nás znovu. S pozdravem, Gabriela Koryntová.