alkohol
mpu
chtěl bych přestat pít,je to silnější než já ..trpí tím celá rodina..dost často mám deprese..jde odvykat v domácím prostředí,existují něaké prostředky ,které odvykání usnadní..děkuji z odpověď

Odpověděl:
Dobrý den, je moc fajn, že jste se rozhodl své problémy s pitím nějak pořešit. Ambulantní léčba závislosti na alkoholu je samozřejmě možná, není pokaždé nutné, aby dotyčný pobýval v léčebně. Avšak to, kdy a za jakým podmínek je vhodná, musí posoudit odborník při osobní konzultaci. Na základě dotazu na internetu nelze doporučovat nějaký konkrétní léčebný postup. Víte, abstinenční příznaky při vysazení alkoholu mohou být velice nepříjemné a v některých případech, bez lékařské pomoci, až život ohrožující. A následné dlouhodobé udržení abstinence bývá pro člověka docela náročné, proto je dobré mít nějakou odbornou pomoc a podporu. Myslím, že by bylo velice rozumné obrátit se na nějakou AT poradnu, které jsou v každém větším městě. Jsou to ambulance, které jsou specializované na léčbu závislosti a určitě by vám tam poradili, jak by bylo nejlepší ve vašem případě postupovat. Seznam AT poraden a ambulancí, které se léčbou závislosti zabývají, najdete na internetu na www.drogy-info.cz v rubrice "mapa pomoci" nebo na www.drogy.net v rubrice "kontakty". A nebo napiště region odkud jste a my vám zkusíme někoho doporučit. Přeji hodně štěstí, Jana Marečková PS - prostředky, které pomáhají udržet abstinenci, samozřejmě existují. Jedná se např. o psychoterapii nebo vhodnou medikaci při zvládání fyzických či psychických problémů, které se během abstinence mohou objevit.