Nevím co dělat
jedlička
Já jsem v situaci kdy nevím co a jak, zjistila jsem, že moje dcera bere drogy, volala jsem na linku bezpečí poté jsme navštívili rodinnou poradnu, ale zatím nevím na čem jsem. Moje dcera ztvrdí, že to jen zkouší, ale jak poznám v jakém stádiu je. Tvrdí, že to má pod kontrolou. Jak se mám zachovat je jí 19 a půl nemá práci a bydlí s námi doma.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel nepíšete mnoho podrobností o tom, jak situace vypadá a proto Vám asi nebudu schopná poskytnout nějakou konkrétní radu. Především je důležitá informace, o jakou drogu se jedná. Zcela jiná je totiž situace, pokud se jedná o občasné užívání marihuany nebo jestli jde o experiment s pervitinem nebo heroinem. V prvním případě není situace zdaleka tak dramatická jako v případě druhém. Také nevím, z jakého důvodu dcera nemá práci - zda je to proto, že není schopná si najít nebo udržet práci v souvislosti s užíváním drog nebo zda zatím práci nenašla, protože je těsně po absolvování školy, ale nějaké výraznější problémy s tím nemá. Pokud mi napíšete o situaci více, tak bychom mohly přijít na to, co by bylo v daném okamžiku pro Vás i dceru nejlepší řešení.