Verunka
Kamarád poměrně často kouřil marihuanu bojim se že je na tom závislý ne moc ale úplně přestat taky neumí.Chtěla bych mu dělat testy kde bych sehnala ty papírky které zjistí přítomnost drogy?? A jak mu mám pomoci. Kouření už dost omezil ale nepřestal.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Vše záleží na tom, zda kamarád přestat chce nebo ne. Závislost na marihuaně je poměrně výjimečná záležitost. Pokud nemá nějaké závažnější problémy související s užíváním marihuany (psychické, potíže ve škole nebo v zaměstnání, v rodině) a podařilo se mu kouření marihuany výrazně omezit, tak bych situaci nevnímala jako dramatickou. Nevím, proč byste chtěla shánět testy na přítomnost drog v organismu? Kamarád kouří marihuanu, vy to víte, tak nevidím moc důvod, proč používat tyto testy, když je jasné, že budou v současnosti pozitivní. Myslím, že vše teď záleží především na Vašem kamarádovi - pokud on nechce úplně přestat, tak s tím moc neuděláte, je mi líto.