mam problem s policiou
***
pri policajnej razii mi nasli polovicu tbl. extazy. ja ju vsak neuzivam. mala som ju pri sebe uplnou nahodou. aky najvyssi trest by som za to mohla dostat, resp. aky najnizsi? co mam robit? potrebujem k tomu pravnika alebo advokata..? aky postih by mohol mat na mna zapis v trestnom registry teraz a v buducnosti/moment. som studentkou 1.roc. univerzity/? dakujem velmi za nejake infotmacie,,

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud se Vám tato záležitost stala na Slovensku, tak je to nemilé. Na rozdíl od ČR, kde je přechovávání drog pro vlastní potřebu v malém množství kvalifikováno jako přestupek, na Slovensku je to považováno za trestný čin podle § 171 slovenského trestního zákona. Vzhledem k tomuto bych se asi raději poradila s právníkem, který by Vám k tomu zdopověděl další otázky. Není naprosto pravděpodobné, že by Vás mohli odsoudit k nepodmíněnému trestu, jako nejhorší variantu bych viděla podmíněný trest, o možnostech tzv. podmíneného zastavení soudního stíhání a dalších variantách, kdy byste pak neměla zápis v trestním rejstříku, by Vám řekl právník. Tedy nepanikařte, ale raději bych se na Vašem místě s někým poradila. V současnosti by asi zápis v testním rejstříku pro Vás neznamenal problém (ve škole by se to dozvědět neměli a neměla byste mít se studiem problémy), ale po ukončení školy byste pravděpodobně měla velké potíže s nalezením odpovídajícího zaměstnání. § 171 (1) Kto neoprávnene prechováva pre vlastnú potrebu omamnú látku, psychotropnú látku, jed alebo prekurzor, potrestá sa odňatím slobody až na tri roky. (2) Odňatím slobody až na päť rokov sa páchateľ potrestá, ak neoprávnene prechováva pre vlastnú potrebu omamnú látku, psychotropnú látku, jed alebo prekurzor vo väčšom rozsahu. § 172 (1) Kto neoprávnene a) vyrobí, b) dovezie, vyvezie, prevezie alebo dá prepraviť, c) kúpi, predá, vymení, zadováži, alebo d) prechováva po akúkoľvek dobu, omamnú látku, psychotropnú látku, jed alebo prekurzor alebo kto takú činnosť sprostredkuje, potrestá sa odňatím slobody na štyri roky až desať rokov. (2) Odňatím slobody na desať rokov až pätnásť rokov sa páchateľ potrestá, ak spácha čin uvedený v odseku 1 a) a už bol za taký čin odsúdený, b) pre osobu, ktorá sa lieči z drogovej závislosti, c) závažnejším spôsobom konania, d) na chránenej osobe, alebo e) vo väčšom rozsahu.