nevim co delat.
papo
asi pred mesiacom som sa zoznamil s mojou priatelkov hovorila mi ze asi pol roka uzivala travu,extazu,pervitin preto ze mala problemy s byvalim priatelom a s rodinou.ale potom zacala navstevovat psichiatra a predpisal jej NEUROL. Ale ja si myslim ze dalej nieco uziva casto chyba v skole,po obede casto spi a jej priatelia maju ties dost skusenosti s drogamy.Par krat sme sa uz o tom rozpravali ale stale to skoncilo tak ze uz nic neberie aze sa o tom uz nechce rozpravat. neviem ako mam zistit ci este nieco uziva zalezi mi na nej a nechcem aby si znicila cely zivot koli takemu svinstvu ako su drogy. dakujem za odpoved.

Odpověděl:
Dobrý den, zjistit, jestli něco užívá nebo ne lze těžko, protože jakýkoli test by zřejmě dost narušil zbytky důvěry, které mezi vámi jsou. Zkusme to vzít z jiného konce. Nesoustřeďte se tolik na to, jestli bere nebo ne, ale nenechte bez komentáře žádný podezřelý příznak. Ptejte se jí na to, z čeho je pořád tak unavená, jestli jí nemůžete pomoci se školou... Přitom se snažte nemluvit o drogách. Přítelkyně by měla získat pocit, že o ní máte zájem a chcete jí pomoci, ale ne, že jí chcete kontrolovat nebo mluvit do života. Pokud se Vám to povede, začne dříve nebo později situaci řešit sama. Dobře si ale rozmyslete, jak daleko chcete zajít - co všechno si necháte líbit, co jste ochoten tolerovat a udělat pro ni. Zkuste také zjistit, zda dochází stále k psychiatrovi, zda má od něj předepsané nějaké léky a jak jí to případně pomáhá nebo ne. Pokud tam nedochází, můžete jí nabídnout, že pokud o tom nechce mluvit s Vámi, tak že by si třeba o tom mohla promluvit s někým z odborníků... Hodně štěstí